września 24, 2016

O czytaniu inaczej - English Matters nr 60 & Ostanowka: Rossija nr 19

Cześć kochani!
Przepraszam za moją mega długą nieobecność. Ten post powinien być opublikowany już jakiś czas temu, ale naprawdę nie umiałam go dokończyć...
Dzisiaj recenzencko, ale trochę inaczej. Zapraszam na moją niezwykle dziwną opinię o obcojęzycznych magazynach!
''Okay? Okay.''
Let's go! 

W zwyczajnej recenzji wkleiłabym tutaj cytat, ale to nie jest zwykła opinia, więc nie będzie cytatów. Będzie inaczej. I promise.

English Matters 
inside 60/2016:
This & That
People & Lifestyle
• Justin Trudeau – Canadian Star
•  Can’t Buy Me Love
• Abortion Hot Potato – from Past to Present
• To Live or to Flourish?
Culture
• Holidays with Uncle Sam
• London Actually
Conversation Matters
• A Night Out
 Science
• Digital Immortality
Travel
• Australia. Will Once in a Lifetime Be Enough?
Leisure
• Infamously Famous
Language
Let’s Talk About ‘E’!

Czytanie w obcych językach nigdy nie było i raczej nie będzie łatwe dla początkujących. Mimo, że uczę się angielskiego już od jakiś 10 lat to i tak uważam, że nie umiem większości rzeczy, takich jak swobodny speaking. Tego się nie ćwiczy w szkole. W domu nie ma często czasu.
Szczęście mają dzieciaki, których rodzice coś tam mówią po angielsku. A reszta?
Może liczyć na siebie.

Moi rodzice nie mówią po angielsku, więc jestem zdana sama na siebie. Staram się uczyć słówek z lekcji, gramatyki, ale kiedyś postawiłam sobie pytanie: ''Czy to nie jest aby za mało? Czy dam radę porozmawiać z jakimś Anglikiem?'' Odpowiedź była: ''Tak, to za mało. Nie, przecież nie umiem swobodnie mówić po angielsku''.
Z odsieczą przyszło mi wydawnictwo Colorful Media, które to dzięki rewelacyjnym magazynom daje ludziom możliwość przeczytania ''czegoś innego'' niż nudne dialogi ze szkolnego numeru.
Powiem Wam szczerze, że byłam pozytywnie zaszokowana najnowszym numerem. Szczególnie spodobał mi się artykuł o Australii, która pasjonuje mnie od jakiegoś czasu. W najnowszym numerze English Matters znajdziemy także kilkanaście linijek prozy o Londynie i aborcji, co jako ''poważny temat'' uważam za niezwykle ciekawy i przejmujący. <3

Остановка: Россия - Ostanowka: Rossija
в этом выпуске:
Информация о журналe
Роман Абрамович - человек- кактус
Kрасота во взляде смотрящего - современные тенденции красоты и стиля
Салют 7: История одного космического фильма
Нестандартные прогулки по городам России
С читалкой в читалку
Искусственные языки, или тарабарщина со смыслом
Что взять с собой в Россию?
В пуантах, но под техно-музыку


 Jeśli chodzi o drugi przeczytany przeze mnie magazyn to również uważam go za dobry, ale nie ukrywam, że rosyjskiego uczę się o wiele krócej i swobodne czytanie leży... Mam nadzieję, że jak nad nim popracuję to już niedługo będą ciekawe efekty i nie będę musiała tak bardzo się męczyć z przeczytaniem płynnie zdania, zgodnie z akcentem...
Przyznam szczerze, że magazyn angielski bardziej mnie zaciekawił, chociaż Ostanowka: Rossija zauroczyła mnie swoim artykułem o rosyjskich miasteczkach, do których podróż jest moim ogromnym marzeniem. <3

Na początku napisałam, że czytanie w obcym języku nie jest łatwe, ale moi kochani nie można się poddawać! Pamiętajcie, że chociaż za pierwszym razem nie zrozumiecie całości tekstu, to po drugim przeczytaniu ''wyłapiecie tę główną ideę'', a za kolejnymi razami będzie już tylko lepiej! Jedyne co jest tak naprawdę potrzebne to chęci i czas.
Czytanie magazynów językowym mogę porównać do randek z wymarzonym chłopakiem. Czym więcej czytam, tym więcej rozumiem. Czym więcej się spotykam z moją bratnią duszą tym bardziej jest mi ona bliska. 
Może i kiepskie porównanie, ale musicie mi to wybaczyć. 
Mam nadzieję, że dzisiejszy post Wam się podoba, a jeśli nie to reklamacji nie przyjmuję... 
''I niech los zawsze wam sprzyja''
Buziaki, 
StormWind :*
 
Copyright © Księgarnia M. , Blogger