listopada 21, 2017

Lepsza księgarnia czy biblioteka? LBA #15

 Cześć Kochani!
Wreszcie mam chwilkę i mogę z Wami spędzić trochę czasu na tygodniu. Ostatnio posty pojawiają się tylko w weekendy, ale to efekty liceum, wybaczcie, życie bywa przytłaczające... A dzisiaj LBA, nominowała mnie Klaudia z bloga Książki, recenzje, czytelnicy, musicie ją odwiedzić! :D Ale póki co, zapraszam!

1. Czy masz taką książkę, która pomimo tego, że kiedyś uważałeś/aś ją za swoją ulubioną, całkowicie wyparowała z twojej pamięci?  
Z wieloma książkami mam tak, że po jakimś czasie zapominam o połowie fabuły. Niestety, ale mój mózg robi to nieświadomie, czytając nowe lektury zapominam o szczegółach z wcześniejszych. Jeśli jesteście ze mną od początku to pewnie pamiętacie bardzo pozytywną recenzję ''Pocałunku kier'' Lynn Raven, czytałam tą książkę półtora roku temu i mimo, że byłam w siódmym niebie to teraz w głowie został mi jedynie ogólny zarys sytuacyjny i oryginalny styl autorki. Chyba najwyższy czas sobie przypomnieć tą lekturę...
2. Wolisz kupować książki w księgarniach, czy też częściej zaglądasz do biblioteki?
Zdecydowanie księgarnie. Są dwa powody takiego wyboru. Po pierwsze, zarówno moja biblioteka szkolna i ta w moim miasteczku są dosyć słabo urozmaicone, stanowczo brakuje tam książek, o których przeczytaniu marzę. Po drugie, jestem książkoholiczką i samo posiadanie własnych lektur oraz przytulanie ich dłużej niż przez miesiąc to bajka. <3
3. Jaka książka ma według Ciebie najpiękniejszą okładkę?
Jest takich bardzo wiele, więc nie sposób mi się zdecydować. Okładka ''Hopeless'' C. Hoover oraz praktycznie wszystkich innych pozycji od Wydawnictwa Otwartego to cuda! <3 Na uwagę zasługuje także okładka ''Wszechświatów'' L. Patrignaniego, ale o tym opowiem Wam w recenzji tej książeczki, która już wkrótce. :D
4. Czy w twoim gronie znajomych/rodziny są osoby czytające, czy raczej Twoje najbliższe otoczenie stroni od książek?
Jeśli chodzi o moją rodzinę to sytuacja ma się fatalnie, jedynie mama rozumie moją miłość do czytania, chociaż teraz o wiele rzadziej sięga po książki niż w młodości. Moja siostra jest totalnie antyksiążkowa... Tak, też zastanawiam się czy nie jest adoptowana.
Znajomi... powiem Wam, że w większym stopniu tak. Znam bardzo dużo innych książkoholików i przyjaźnię się z nimi dlatego, że podczas pierwszej relacji mieliśmy wspólne tematy. Moja nowa klasa pełna jest przemiłych i wrażliwych osóbek, które kochają dobre książki, wyjątek to moja przyjaciółka z ławki. Dlaczego ja się z nią zadaję? Nie wiem Kocham moją Werkę! <3
5. Jaką książkę bez wahania poleciłbyś przypadkowej osobie, o której guście czytelniczym nic nie wiesz?
''Morze spokoju'' K. Millay i tą też książkę pożyczyłam ostatnio mojej nieczytającej przyjaciółce, wróciła w nienaruszonym stanie (książka), a Weronika powiedziała ''fajna była''.
Kochani namawiajcie wszystkich do czytania! Chociażby siłą!
6. Czy oglądasz jakiegoś booktubera? Jeśli tak, to kto nim jest i co najbardziej Ci się u niego na kanale podoba?
Wcześniej oglądałam cały czas przeróżnym booktuberów, teraz robię to sporadycznie, ale polecam Wam P42, Paweł naprawdę świetnie mówi o książkach i nie nudzi jak niektórzy youtuberzy...
7.  Czy twoi znajomi wiedzą, że posiadasz bloga, czy też starasz się być wśród nich anonimowy?
Zależy kto, ale przeważnie dowiadują się przez mojego zdradliwego fp, który pokazuje im się w powiadomieniach... Siła wyższa. Jeśli chodzi o moich przyjaciół, szczególnie tych czytających to często pytam ich o opinię po opublikowaniu posta. :)
8. Co Cię skłoniło do założenia bloga?
Mój niepoprawny optymizm. Zdecydowanie miłość do książek, samo założenie bloga było pod wpływem mojej przyjaciółki i dawnej blogerki. Wiecie, jak coś się zaczyna to trzeba dokończyć, dlatego jestem z Wami. :D
9. Gdybyś mógł spędzić jeden dzień z wybranym przez siebie pisarzem, kto to by był i dlaczego? Czego chciałbyś się od niego dowiedzieć, o czym porozmawiać?
J. K. Rowling + krzyżowy ogień pytań włącznie z ''Dlaczego Hermiona wybrała Rona?''
10. Wolisz powieści polskie, czy też zagraniczne?
Wyjdę na antypatriotkę, ale zdecydowanie zagraniczne. Bardzo lubię sięgać po pozycje od pani Miszczuk, ale sporadycznie trzymam w łapkach polskie książki. Może nie chcę się zrazić, ale nasze kryminały jakoś średnio mnie zachęcają.
11. Na co zwracasz największą uwagę podczas czytania? (Bohaterów, akcję, jakiś konkretny wątek)?
Szybkość akcji na pewno, chociaż jeśli mam do czynienia z irytującą bohaterką to ciężko mi przebrnąć nawet przez ciekawe wydarzenia. Zdecydowanie na plus są w moim odczuciu czarne charaktery. <3

Na dzisiaj to tyle, do zobaczenia w komentarzach!
Buziaki, 
StormWind
Copyright © Księgarnia M. , Blogger