stycznia 27, 2018

A czy ty znajdziesz mordercę? ''Obsesja'' K. B. Miszczuk

Ponure korytarze szpitalnego oddziału psychiatrii i niepokojące listy od tajemniczego wielbiciela. Wygląda na to, że doktor Joanna Skoczek znalazła się w niebezpieczeństwie. Joanna Skoczek odbywa rezydenturę na oddziale psychiatrii warszawskiego Szpitala Wschodniego. Podczas gdy ponure szpitalne korytarze same z siebie przyprawiają o gęsią skórkę, w podziemnym magazynie zostaje znaleziony trup jednej z pacjentek. Z oględzin wynika, że powrócił seryjny morderca kobiet, poszukiwany przez policję od trzech miesięcy. W dodatku Asia otrzymuje ostatnio niepokojące listy od anonimowego wielbiciela.
Cześć Kochani!
Witam Was w ten piękny (aczkolwiek u mnie antyśnieżny) dzień. Dzisiaj mam dla Was tak długo oczekiwaną recenzję Obsesji, bardzo przepraszam, że musieliście tyle na nią czekać, ale zarówno szkoła jak i zdrówko dało się we znaki. Cóż... Wracam ze zdwojoną siłą!
Ostatnio na moim blogu jest bardzo głośno na temat Katarzyny Bereniki Miszczuk, jeśli nie przeczytaliście jeszcze wywiadu z tą autorką to serdecznie zapraszam tutaj, klik!, a tymczasem recenzujemy najnowsze jej dzieło! Zaczynajmy!
Kategoria: kryminał
Wydawnictwo: W.A. B.
Kiedy StormWind czyta kryminał znaczy, że musiało stać się coś spektakularnego. Dobrze wiecie, że przeważnie sięgam po fantastykę, ale po ostatniej fazie na romanse poszerzam horyzonty. Tak więc dzięki uprzejmości wydawnictwa W. A. B. otrzymałam tą książeczkę i na widok jej niezwykle intrygującego opisu z tyłu zaczęłam czytać i... nie mogłam się od niej oderwać!
''Czerwień, kolor krwi, wygląda pięknie 
na tle Twojej białej skóry.
~Twój Wielbiciel''
Zacznijmy od ogólnych wrażeń. Zdecydowanie książka jest warta uwagi i porównując ją z ''Ja, diablicą'', czyli powieścią tej autorki z 2010 roku widzimy niewątpliwie wielkie zmiany. Zarówno wydanie Obsesji, jak i jej wnętrze to słodko-gorzka mieszanka, która zachęca do innych dzieł Katarzyny Bereniki Miszczuk. Autorka ta niewątpliwie ma genialny językowy warsztat, a czytając jej książkę czułam się swobodnie i razem z bohaterami przeżywałam to co czują, ból, zauroczenie i przerażenie, dlatego też kryminał ten jest bardzo realistyczny.
Tematyka i fabuła. To bardzo dobrze skomponowane elementy Obsesji, autorka wrzucając do swojej książki doświadczenie z pracy w szpitalu wprowadza nas w klimat lekarzowego fartucha, który dla mnie jako dla licealistki o profilu biologiczno-chemicznym było niebywałym doświadczeniem. Autorka nic nie koloryzuje, mówi że czarne jest czarne, a białe białe. Zwraca uwagę na zaniedbanie szpitali w Polsce, ale dorzuca do tego historię Joanny Skoczek.
''Każdy z nas ma jakiś odchył.''
 Zalet książki, jak się pewnie domyślacie jest ich wiele. Zarówno język i styl autorki jak też przedstawieni bohaterowie tworzą wspaniałą historię. Główna postać, doktor Joanna Skoczek to kobieta kochając szpilki, a równocześnie inteligentna i silna kobieta.
Akcja kręci się wokół poszukiwania mordercy oraz cichego wielbiciela doktor Skoczek. Szczerze Wam przyznam, że nie zorientowałam się kto był mordercą, więc powieść ta powiewa oryginalnością i bardzo mnie intryguje.

Polecam dla fanów kryminałów z nutką psychologii,
Wasza Storm!
Copyright © Księgarnia M. , Blogger