czerwca 26, 2018

Kolejna dystopia, ale czy dobra?, [BOOKTOUR] - ''Paragraf 5'' K. S.




Przyszłość. Nowy Jork, Los Angeles oraz Waszyngton to opuszczone miasta. Nie ma policji – są tylko żołnierze. Nie ma mandatów – są aresztowania i procesy.
Ci, których aresztowano, zwykle nie wracają. Siedemnastoletnia Ember pamięta jednak, że nie zawsze tak było. Życie z buntowniczą mamą nie pozwala zapomnieć, że niegdyś nie więziono ludzi za czytanie nieodpowiednich książek albo wychodzenie z domu po zmroku.
W ciągu trzech lat, jakie minęły od zakończenia Wojny, Ember doskonale opanowała umiejętność niewyróżniania się z tłumu. Dobrze wie, jak zdobyć to, co jest jej potrzebne, na przykład kartki na jedzenie czy używaną odzież, oraz jak przejść przez wyrywkowe inspekcje wojskowe. Wiedzie na tyle spokojne życie, na ile pozwalają na to okoliczności… Dopóki jej mama nie zostanie aresztowana za pogwałcenie Paragrafu Piątego! Co gorsza, jednym z żołnierzy, którzy przybyli po nią, jest Chase… bliski przyjaciel Ember…
Cześć Kochani! 
Dawno mnie tutaj nie było, ale połączenie rozszerzonej biologii, chemii i matematyki to jeden wielki dramat o pozornie miłej nazwie ''liceum''. Brakuje mi czasu na czytanie. Dzisiaj przychodzę do Was ze spóźnioną recenzją Paragrafu 5,  będącego obiektem book touru organizowanego przez Klaudię z bloga Książki, recenzje, czytelnicy. Dziękuję Wydawnictwu Dolnośląskiemu. :)
Zapraszam! 
Kategoria: fantastyka, dystopia
umaczenie: Donata Olejnik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
-Wdałem się w bójkę - odparł z bladym uśmiechem. - Z drzewem - dodał, widząc moje zaniepokojenie.
-Widzę, że przegrałeś.
-Ppppowinnaś zobaczyć drzewo.
Ogólnie rzecz ujmując, książka mi się podobała. Fantastyki na polskim i zagranicznym rynku jest dużo, a ta mimo wszystko zdobyła miejsce w mojej Top 20. Powieść napisana jest ''z pomysłem'', fajnym stylem. Akcja szybko mknie, dlatego dodatkowo dzięki objętości książki jest to lektura na leniwy wakacyjny weekend.

Bohaterowie są fajnie wykreowani, od początku lubiłam Chese'a. Muszę przyznać, że główna bohaterka czasami mnie irytowała, szczególnie w środkowej części Paragrafu 5, ale cóż... Moje modlitwy zostały wysłuchane i z biegiem stron, Ember staje się bardziej przyziemna.

Mimo dosyć skrajnych opinii o tej książce, nie uważam jej za stracony czas i polecam każdemu rządnemu wojaży w przyszłość, lubiącemu też ładne okładki. :)
-Ożeniłeś się ze mną, gdy spałam? - zapytałam, nie kryjąc zdumienia.
Niebo zaczęło sinieć we fioletowej poświacie, dzięki czemu zobaczyłam, że twarz Chase'a pokrywa się nieco głębszą czerwienią.
-Uderzyłaś mnie za to, że cię pocałowałem. Uznałem, że będzie bezpieczniej, jeśli ożenię się z tobą, gdy śpisz.
***
Tytuł oryginału: Article 5
Data wydania: 25 marca 2015
Liczba stron: 312

Ocena treści: 7/10
Ocena wydania: 9/10

''I niech los zawsze wam sprzyja.''
Storm :*





Copyright © Księgarnia M. , Blogger