lipca 28, 2020

Cudowny romans w czasie rewolucji, czyli ''Białe róże z Petersburga'' - Joanna Jax

Schyłek carskiej Rosji. Lena i Aleksander pochodzą z różnych światów, a ich losy zdają się przesądzone. Dziewczyna, wychowywana przez ojca alkoholika i brutala, ucieka z domu i tuła się po niebezpiecznych i ubogich zakątkach Petersburga, by zapewnić byt sobie i młodszemu bratu. Aleksander pochodzi z bogatej arystokratycznej rodziny i robi karierę wojskową. Pewnego dnia drogi tych dwojga przecinają się w dramatycznych okolicznościach, a wybuch rewolucji październikowej zmienia losy nie tylko ich, ale i całego kraju.
 
Cześć Kochani!
Dziś wyjątkowo piszę dla Was we wtorek. Musicie mi wybaczyć, ale książki po które ostatnio sięgam pochłaniają mnie bez reszty. Miałam też niemałego kaca książkowego po przeczytaniu dzieła Joanny Jax, dlatego przychodzę dopiero dziś pełna energii i optymizmu. 
Tak jak wcześniej napisałam dziś przedstawiam Wam recenzję książki Joanny Jax - Białe róże z Petersburga... Jakie są moje wrażenia? Czy warto sięgnąć po pozycje historyczne? O tym niżej, zapraszam!
Kategoria: powieść historyczna
Wydawnictwo: Videograf
O mojej wielkiej miłości do Rosji wie każdy kto mnie zna. Mój ostatni pobyt w Moskwie i Petersburgu jeszcze bardziej mnie w tym uczuciu utwierdził. To jaki jest Petersburg ciężko określić słowami, ale mogę po porównać klimatem do naszego Krakowa . 

Dlatego też gdy tylko zobaczyłam tytuł Białe róże z Petersburga wiedziałam, że MUSZĘ przeczytać tą książkę, tak się też stało. Powieść pochłania już od pierwszych stron. Nie jest to zwykłe romansidło, ale opowieść o ludziach którzy walczą o miłość i sens życia. Wszyscy wiemy o burzliwym końcu dynastii Romanowów, ale w tym wypadku nie czytamy podręcznika od historii i ''gołych faktów'', to coś znacznie więcej. Białe róże z Petersburga to książka przede wszystkim prawdziwa, opowiada historię ludzi którzy nie zasłużyli na żniwo rewolucji, a jednak go doświadczyli.

-Nie lubię tańców, ale zatańcz ze mną - powiedział w końcu
-Nie ma muzyki - Roześmiała się.
-Niech więc zagrają nam nasze serca - odparł i chwycił ją w ramiona.
Uwielbiam takie książki, po których przeczytaniu czuję historię całym sercem. Ponoć miłość jest najsilniejszym narkotykiem, ale to dobre powieści oddziałują na wszystkie nasze zmysły. Powieść Joanny Jax dotknęła mnie do żywego. Może spowodowała to wspomniana prawdziwość wydarzeń, brutalność czy niezwykła miłość zdolna do bitwy o serce kochanka, ale jestem pod niesamowitym wrażeniem.
Styl autorki jest przyjemny, czyta się raczej szybko. Jedyne do czego mogę się doczepić to chwilowe nieprzemyślenie rozwoju wydarzeń. Chwilami odczuwałam, że jakieś zdarzenie było niepotrzebnie wprowadzone, ale możemy uznać to za drobnostkę. 

Historia Leny i Aleksandra porywa duszę, serce oraz ciało. Mam nadzieję, że Wy podobnie jak ja też dacie się porwać i skusicie się na chwilę zadumy nad historią rewolucji październikowej mimo upalnego lata... Co jest najważniejsze w życiu? Jak znaleźć siłę do walki? Jaka była carska Rosja? - Na te oraz wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w dziele Joanny Jax. 
Data wydania: 25 października 2019
Liczba stron: 478
~~~
Ocena treści: 9/10 REWELACJA!
Ocena wydania 7/10 
Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu!
Na dzisiaj to tyle, ale spokojnie to dopiero początek wrażeń tego tygodnia... 
Do następnego! 
Storm
Copyright © Księgarnia M. , Blogger