sierpnia 01, 2020

Alternatywa podróżowania w dobie koronawirusa, czyli ''Zrozumieć Japonię'' - Dorota Ugorowska

Są trzy drogi robienia różnych rzeczy: jedna jest dobra, druga zła, a trzecia jest japońska.

Japonia? Manga, sake i filmy o samurajach. Japończycy? Dziwni, sztywni i bez emocji. Czas skończyć ze stereotypami! Dorota Ugorowska, która poświęciła poznawaniu Japonii blisko 20 lat życia, sprawi, że spojrzycie na ten kraj z nieznanej dotąd perspektywy. Osobiste przeżycia autorki są punktem wyjścia do lepszego zrozumienia kultury, mentalności i tradycji Japończyków, a z jej obserwacji i refleksji wyłania się fascynujący obraz kraju, w którym najbardziej liczą się honor, uczciwość i poszanowanie drugiego człowieka, a siła medytacji i bliskości z naturą są znane i kultywowane od pokoleń. Daj się zabrać w podróż, która może okazać się początkiem prawdziwej miłości!
Cześć Kochani!
Pogoda dopisuje i sprzyja spędzaniu czasu na łonie natury. Mam nadzieję, że podobnie jak ja trochę pracujecie, a trochę odpoczywacie. 
A mówiąc o odpoczynku... Muszę Wam przyznać, że ostatnio jestem pod wrażeniem czytanych przeze mnie książek! Dziś recenzja nowości od Doroty Ugorowskiej, czyli Zrozumieć Japonię. Zapraszam!
Kategoria: literatura podróżnicza
Wydawnictwo: Novae Res
Książka zaciekawiła mnie przez nietuzinkowy opis. Pomyślałam, że może być to dobra alternatywa na wakacje spędzone w domu. Japonia fascynowała mnie od zawsze. Kiedyś nawet oglądałam anime i czytałam mangę. Kraj kwitnących wiśni z całą pewnością wyróżnia się swoją kulturą i obyczajami. Dlaczego by nie dowiedzieć się o nim więcej niż tyle co wie każdy? 

Dorota Ugorowska przedstawia nam Japonię w inny sposób niż klasyczni pisarze. Zrozumieć Japonię można nazwać niezbędnikiem dla fanów podróżowania, wschodniej kultury czy po prostu ciekawych świata ludzi. Dla mnie książka ta jest pozycją obowiązkową dla każdego młodego człowieka żądnego wrażeń i starszego - chętnego zdobywania wiedzy w nowy sposób. 

To na co muszę zwrócić uwagę to informacje zawarte w książce. Znajdziemy tam zarówno trochę historii Japonii, informacje o faunie i florze czy ciekawostki o sposobach spędzania wolnego czasu. Możemy także dowiedzieć się wielu rzeczy o pracy i nauce w Japonii. To co według mnie było najnudniejszą częścią to kawałek historyczny, który mnie osobiście średnio zainteresował. Rozumiem koncepcję książki oraz że dawka faktów z przeszłości jest potrzebna i innym może się podobać, ale mnie nie porwała.
Ważnym plusem są niewątpliwie zdjęcia, które znalazły miejsce na końcu książki. Pomagają nam ujrzeć Japonię nie tylko spojrzeniem wyobraźni, ale też prawdziwym okiem. Świetny pomysł, żałuję że nie było ich więcej...

Czytając książkę czujemy jakby autorka przekazywała nam prezent - jej wielkie doświadczenie i zdobytą wiedzę. Jest mi niezmiernie miło, że taka pozycja trafiła w moje ręce. Mam nadzieję, że zainteresuje ona również Was - podróżników czy poszukujących wrażeń w dobie koronawirusa, blokującego wyjazdy zagraniczne.,.
Data wydania: 30 czerwca 2020
Liczba stron: 426
~~~
Ocena treści: 7/10
Ocena wydania 8/10 
Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu
Dziękuję Wam za dziś oraz cały lipiec spędzony razem na tym blogu... W tym miesiącu przeczytałam 9 książek, czyli 3363 strony. Oby sierpień był równie owocny. 
Do następnego, 
Storm
Copyright © Księgarnia M. , Blogger