lipca 13, 2020

Wielkie oczekiwania i niezaspokojony apetyt, czyli ''Diabolika'' S. J. Kincaid

Diaboliki nie znają litości. Diaboliki są silne. Ich przeznaczeniem jest zabijać w obronie człowieka... Wyglądamy jak ludzie. Jesteśmy agresywni, zdolni do bezgranicznego okrucieństwa i absolutnej lojalności. Właśnie dlatego jesteśmy strażnikami zamożnych rodzin. Służę córce senatora, Sidonii, którą traktuję jak siostrę. Zrobiłabym dla niej wszystko. Żyjąc wśród bezwzględnych polityków walczących o władzę w imperium, odkryłam w sobie cechę, której zawsze mi odmawiano - człowieczeństwo... Mam na imię Nemezis i jestem diaboliką. Czy mogę zostać iskrą, która rozbłyśnie w mroku imperium?

Cześć Kochani!
Moje wakacje wciąż trwają, przeciwnie do lata, które zaczęło przypominać zimną jesień. I uwierzycie lub nie ale ja uwielbiam jesień, dlatego też dziękuję Matce naturze i czytam ile się da... 
Z wielką radością witam Was tutaj ponownie, ciesząc się że kolejny raz piszę dla Was recenzję. Nie przedłużając, zaczynajmy! 

Kategoria: literatura młodzieżowa
Tłumaczenie: Anna Gralak
Wydawnictwo: Moondrive

O Diabolice czytałam dużo pozytywnych komentarzy, książka ta zbierała dużo zachwytów i dobrych opinii, szczególnie w 2017 roku. Dlatego też zdecydowałam się na jej zakup. Niestety już na początku muszę podkreślić, że powieść ta nie spełniła wszystkich moich oczekiwań, szczególnie jej początek, który był nudny i rozwleczony. Ciężko było mi przejść pierwsze sto stron. Sytuacja została uratowana przez akcję z dalszej części Diaboliki, ale nadal uważam ten tytuł za mocnego ''średniaczka'', który mnie nie porwał.
Świat wykreowany przez autorkę może i jest ciekawy, ale nie na tyle żeby to była książka niezbędna nam w czytelniczym życiu. Ogólnie historia jest fajna i ma potencjał, ale niestety nie do końca wykorzystany. Oczywiście Wy możecie mieć inne zdanie, ale mi ''czegoś'' brakowało.

Zamiast zapisać się w historii jako kolejny tchórz oddający się przyjemnościom i zamykający oczy na rzeczywistość, chcę być kimś, kto zrobi pierwszy krok, żeby to zmienić.

O czym jest Diabolika? Niewątpliwie o pięknej przyjaźni, oddaniu, miłości i władzy. Bohaterowie uczą nas i większość z nich jest tymi ''dobrymi wzorcami'', inni to klasyczne czarne charaktery. Główna postać - Nemezis odbiega od wizerunku innych bohaterek książek młodzieżowych, ale to dlatego że nie jest do końca człowiekiem...
Diabolika to również opowieść o walce dobra ze złem - ruchu oporu z okrutnym cesarzem. Ostatecznie książka kończy się zaskakująco i moim zdaniem na tyle definitywnie, że nie sięgnę po kolejną część jeśli ta ukazałaby się w Polsce... 

Tytuł oryginału: The diabolic
Data wydania: 15 luty 2017r.
Liczba stron: 412
***
Ocena treści 6/10
Ocena wydania 8/10 

~~~
Na dzisiaj to tyle. Bardzo przykro jest mi się z Wami żegnać :( Mam nadzieję, że uda mi się w końcu przeczytać jakiś romans, chyba literatura młodzieżowa i fanatastyka nieco mi się znudziły... 
Do następnego!
Storm
Copyright © Księgarnia M. , Blogger