lipca 20, 2020

Emocjonalny rollercoaster, czyli ''Pociąg'' - Iza Maciejewska

Szybko, ostro i z humorem. Emocjonalny rollercoaster. 
Ewa ma w życiu pecha. Najboleśniejszy cios, który musi znieść to śmierć dziecka. Córeczka Ewy ginie w pożarze dokładnie wtedy, gdy ona sama, nieświadoma niebezpieczeństwa, uprawia gorący seks ze swoim kochankiem. Pogrążoną w żałobie kobietę ścigają: tęsknota za dzieckiem, wyrzuty sumienia i oszalały z rozpaczy oraz zazdrości, były mąż. I tak oto Ewa stoi na kolejowym dworcu, myśląc tylko o tym, aby uciec... dokądkolwiek... pierwszym pociągiem. Dokąd wyjedzie Ewa? Jak potoczą się jej losy? Czy spotkanie przystojnego komornika Michała pomoże jej przezwyciężyć ból straty?

Cześć Kochani!
Ten weekend muszę uznać za udany. Zjadłam najlepszą na świecie rybę z frytkami, spacerowałam nad wodą i spałam więcej niż 5 godzin. i dużo czytałam. Takie wolne dni są najlepsze. :)
Dziś chciałabym przybliżyć Wam polską twórczość. Z całą pewnością jesteście tym zaskoczeni, bo recenzji polskich książek jest na tym blogu mało, ale uwielbiam Was zaskakiwać, a w roku 2020 chcę dać szansę naszym autorom. Już nie przedłużam... Zapraszam na recenzję Pociągu Izy Maciejewskiej!
Kategoria: romans
Wydawnictwo: Editio
Polskie książki do dziś wywołują wiele kontrowersji. W szkołach czytamy dzieła Mickiewicza, Słowackiego, a w domu? No właśnie. Jeśli miałabym oceniać współczesną twórczość to zachwyciła mnie jedynie ta Katarzyny Bereniki Miszczuk, a potem długo nie mogłam znaleźć tak ciekawej książki jak Obsesja. W te wakacje postanowiłam poszerzyć horyzonty... Przeglądając nowości trafiłam na Pociąg, przeczytałam opis, który mnie zaintrygował. I tak oto wkroczyłam na drogę losów Ewy. 

Książkę czyta się szybko. Myślę, że jest to wynikiem języka, który nadaje książce charakter. To jak pisze Iza Maciejewska trudno jest wyjaśnić słowami, ale zdradzę Wam, że kartki lecą tak szybko, że trudno jest oderwać się od lektury. 
- Nie bądź wulgarny, dzisiaj żadnych bab!
- Obiecujesz?
- Obiecuję! Ten wieczór będzie ociekał testosteronem, po wczorajszym nie mam nawet siły robić siku .
Humor, szybka akcja, ciekawa historia... Co jeszcze? Prawdziwi bohaterowie! Realistyczni! Z tym pisarze coraz częściej mają problem tworząc zbyt idealne osoby. Zarówno Ewa, jak i Michał to bohaterowie, którzy nie są pozbawieni wad i przejść. Michał to typowy komornik, bezwzględny i surowy. Ewa to kobieta, która mimo straty dziecka chce iść naprzód.
Osobą, która zwróciła szczególnie moją uwagę jest Dominika - przyjaciółka Ewy. Prawdziwa wojowniczka, oddana i mądra. Niewątpliwie da się ją lubić. 

Pociąg to opowieść o walce z bólem. To także gorący romans z ostrym językiem, dlatego książka ta jest dedykowana dla nieco starszego pokolenia. Z całą pewnością czytając prozę Maciejewskiej nauczymy się czym jest miłość, obsesja oraz odpowiedzialność. To co mi się podobało to język, który powodował przyspieszenie akcji. I oczywiście prawdziwość postaci i zaskakujące wydarzenia. To czego mi brakowało to jeszcze więcej akcji i zaskoczeń, mam nadzieję, że odkryję je w kolejnej książce tej autorki.
Data wydania: 26 czerwca 2020
Liczba stron: 314
~~~
Ocena treści: 7/10
Ocena wydania 8/10 odważne i z pazurem!
Za egzemplarz recenzencki dziękuję Grupie Wydawniczej Helion!

Kolejna skończona książka, kolejne wrażenia i tym razem spełnione oczekiwania. Czekam na kolejną książkę Izy Maciejewskiej, a tymczasem zagłębiam się w twórczość Meg Adams. Czytaliście coś tej autorki? 
Ciepłego, zaczytanego tygodnia! 
Wasza Storm
Copyright © Księgarnia M. , Blogger